"לוחמי צדק" • תחקיר: הפרשי גדלים באריזות, מייקרות לכם את מחירי התרופות

    ארי וידר No Comments on "לוחמי צדק" • תחקיר: הפרשי גדלים באריזות, מייקרות לכם את מחירי התרופות
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות ונתקלו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תרופות הן מוצר אלמנטרי ובסיסי, אולם בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים נאלצים לוותר על תרופות בגלל המחירים הגבוהים. מדד העוני האלטרנטיבי שפורסם לאחרונה מצביע על כך כי 89% מהנזקקים מוותרים על תרופות, 62% מוותרים על תרופות לילדיהם.

    כיום, מרבית התרופות הבסיסיות מצויות בסל, וקופות החולים מחויבות לממנם, למעט דמי השתתפות עצמית הנדרשות מהחולה. אולם מתלונות שהגיעו לאחרונה למדור "לוחמי צדק" עולה כי קופות החולים וחברות התרופות מצאו לכאורה דרך להערים על הלקוחות ולהרוויח עוד ועוד כספים מדמי ההשתתפות העצמית.

    כך למשל אירע ליוסף שמספר ל"לוחמי צדק": "נדרשתי לרכוש לבני תרופת אנטיביוטיקה פשוטה שרשם לו הרופא. כשהגעתי לבית המרקחת גיליתי שנותנים לי 6 בקבוקונים של התרופה, כשעל כל אחת מהן מחייבים אותי 16 ₪ כדמי השתתפות עצמית, וכך נאלצתי למעשה לשלם 96 ₪ על טיפול אנטיביוטי פשוט למשך 10 ימים".

    ויוסף לא לבד. גם חיה נתקלה בתופעה דומה. "קיבלתי אנטיביוטיקה מהרופא, וכשהגעתי לבית המרקחת נתנו לי 2 אריזות כשבכל אריזה רק 6 כדורים, ועל כל אריזה שילמתי בנפרד דמי השתתפות עצמית".

    משיחה עם אנשי מקצוע התברר ל"לוחמי צדק" שמדובר לכאורה בשיטה. "קופות החולים מחויבות להעניק למטופל את התרופה באריזה שבה יש הכי הרבה כדורים בהתאם למרשם, אבל יחד עם חברות התרופות הם לכאורה עושים דיל ומחלקים אריזות קטנות יותר". אמר אחד מהם.

    גם במשרד הבריאות לא אהבו לגלות את הממצאים ואמרו ל"לוחמי צדק" בתגובה: "לפי סעיף 21ג' לחוק ביטוח בריאות ממלכתי "קופת חולים או בית מרקחת המספק תכשיר מרשם למבוטח מטעם קופת חולים, יספקו למבוטח תכשיר מרשם המשווק בישראל, באריזה שבה כמות הקרובה ביותר לכמות התכשיר הרשומה במרשם, באופן שיימנע תשלום יתר של המבוטח בהשתתפות העצמית".

    במשרד הבריאות הוסיפו כי: "יצא חוזר סמנכ"ל לפיקוח על קופו"ח מס' 9/09 (אספקת גודלי אריזה מותאמים למרשם) וכן הנחיות פרטניות בנושא. ככל שקופות החולים גובות השתתפות עצמית אשר אינה תואמת את ההנחיות האמורות בדבר גודלי אריזה, הרי שהדבר מנוגד לחוק.

    "אנו נפנה לקופות לבדיקה נוספת בנושא. כמו כן, ככל וישנן תלונות של מבוטחים, נבקשם להעבירן בהקדם לטיפולנו ולטיפול נציבות קבילות הציבור במשרד".

    נתקלתם גם אתם בעוולה צרכנית? פנו אלינו באמצעות המייל האדום שבראש האתר, מפרטים את המקרה כולל תאריכים וכל מידע רלוונטי, ואנו נפעיל את מדור 'לוחמי צדק' עבורכם.



    0 תגובות